Kampanie ulotkowe są niezwykle skuteczną metodą marketingową stosowaną zarówno przez małe, jak i większe firmy. Warto jednak pamiętać, że tego typu działania promocyjne powinny być starannie przemyślane, aby odniosły spodziewany sukces i wygenerowały sprzedaż. Oto kilka wskazówek, jak skutecznie przeprowadzić kampanię marketingową przy pomocy ulotek.
Dowiedz się, kto jest Twoją grupą docelową
Jest to jeden z najważniejszych czynników, które musisz uwzględnić podczas prowadzenia kampanii ulotkowej. Na przykład, jeśli oferowana przez Ciebie usługa to zabiegi kosmetyczne skierowane do kobiet, użyj czcionek, które przyciągają uwagę. Używaj także jasnych i przyciągających wzrok kolorów, takich jak róż, fiolet czy błękit. Musisz mieć na uwadze swój target i to, co lubią i czego oczekują Twoi potencjalni klienci. Jeśli na przykład Twoja grupa docelowa to ludzie dbający o środowisko, zapytaj w drukarni, czy do druku można zastosować materiały pochodzące z recyklingu. Pomoże Ci to zdobyć dodatkowe punkty u potencjalnych klientów.
Przejdź szybko do sedna
Twoi klienci to ludzie oczekujący szybkich i klarownych przekazów. Jeśli dasz komuś ulotkę na ulicy, wystarczy 5 sekund, by ta osoba zdecydowała, czy ją zachowa, czy wyrzuci. Od tego, jak sformułujesz treść przekazu, zależeć będzie to, co w ciągu tych 5 sekund się wydarzy. Dlatego musisz sprawić, by był jasny i oczywisty. Nie wymagaj od czytelnika, by wczytywał się w treść. Najważniejsze informacje warto wyróżnić w nagłówku, stosując inną czcionkę i kolor.
Stwórz ofertę specjalną
Ludzie uwielbiają promocje i specjalne oferty. Lubią czuć, że dostają coś za darmo lub w wyjątkowo atrakcyjnej cenie. Dołączenie do ulotki informacji o promocji z limitem czasowym lub innego rodzaju oferty specjalnej sprawi, że Twoje ulotki będą dużo skuteczniejsze. Po upłynięciu czasu promocji będziesz mógł wrócić do swoich standardowych cen. Ważne, że w świadomości klientów Twoja marka będzie się dobrze kojarzyć, więc wielu z nich z pewnością do Ciebie powróci, nawet kiedy promocja minie.
Zamieść swoje informacje teleadresowe i wezwanie do działania
Nawet najciekawsza ulotka oferująca najlepsze promocje okaże się nieskuteczna, jeśli Twój potencjalny klient nie będzie wiedział, co z nią zrobić. Możesz umieścić na niej zdania typu „Zadzwoń teraz, aby otrzymać bezpłatną wycenę”, „Przynieś ulotkę do punktu, aby otrzymać zniżkę”, „Wejdź na naszą stronę internetową, żeby zarejestrować kupon” itp. Wszystko to pomoże ludziom zrozumieć, co powinni zrobić. Z pewnością zwiększy to liczbę potencjalnych klientów.
Pozostaw Odpowiedź