All for Joomla All for Webmasters

Chcesz wiedzieÄ? wszystko o otaczajÄ?cym CiÄ? Å?wiecie? To miejsce jest dla Ciebie! ILB â?? Internet, Ludzie, Biznes i wiele innych zagadnieÅ? w zasiÄ?gu Twojej rÄ?ki!

Ćwiczenia dla kobiet w ciąży

1.01K 0
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Ciąża to idealny czas na aktywność fizyczną, niezależnie od tego, jaki tryb życia prowadziło się przed tym okresem. Tak naprawdę niebezpieczne bywa zbyt długie pozostawanie w bezruchu, może bowiem powodować nadmierny przyrost wagi, co z kolei generuje inne problemy zdrowotne, takie jak nadciśnienie, cukrzycę ciążową, bóle kręgosłupa.

Ciążowa postać cukrzycy może ewoluować w cukrzycę typu II, a nowonarodzone dziecko może być narażone na nadwagę. Dobrym sposobem na początek są spacery, których długość można stopniowo zwiększać. Tempo należy oczywiście dopasować do swoich możliwości. W ten sposób budowana jest sprawność fizyczna niezbędna do rozpoczęcia ćwiczeń dla kobiet w ciąży.

cwiczenia dla kobiet w ciazyWbrew pozorom, korzystnie na organizm przyszłej mamy oddziałują również treningi siłowe czy wytrzymałościowe – naturalnie po raz kolejny o umiarkowanej intensywności, oraz ze szczególnym zwróceniem uwagi na kondycję stawów i układu kostnego. Bardzo istotna jest naturalnie systematyczność ćwiczeń – w ten sposób organizm przyzwyczaja się do optymalnego wydatkowania wysiłku, co może być niezwykle przydatne już w ostatnich dniach oraz godzinach dzielących matkę od rozwiązania. Warto zaznaczyć, że przez cały okres ciąży (a szczególnie na jej początku) istotne jest mocne nawadnianie organizmu podczas treningu.

Teoretycznie każde ćwiczenie może być bezpieczne, o ile będzie wykonywane z zachowaniem ostrożności, a prowadzący nas ginekolog nie wyrazi obiekcji.

Rzecz jasna niektórych ćwiczeń wykonywać nie należy (przynajmniej od pewnego momentu). Należą do nich m.in. popularne ćwiczenia ABS wzmacniające mięśnie brzucha, których lepiej zaprzestać przy końcu pierwszego trymestru.

Do najbardziej zalecanych podczas ciąży ćwiczeń należą m.in.:

  • aerobik w lekkiej formie, a więc serie aktywności pobudzających pracę serca i płuc, ułatwiających optymalne dotlenienie organizmu, wspierających krążenie. Należy przy tym odnotować, iż ćwiczenia tego typu pozwalają zredukować problemy ze snem, a także korzystnie oddziałują na układ odpornościowy;
  • relaksacyjne ćwiczenia oddechowe, które mają na celu przygotowanie do porodu;
  • callanetics, czyli ćwiczenia pomagające w utrzymywaniu prawidłowej postawy, rozwijające mięśnie, a przy tym zmniejszające typowy w ciąży ból pleców;cwiczenia dla kobiet w ciazy
  • ćwiczenia Kegla korzystnie oddziałujące na mięśnie pochwy i miednicy, proste w formie, ale zapewniające bardzo dużą skuteczność (o ile ich wykonywanie jest regularne i dokładne);
  • pływanie posiadające zbawienny wpływ na kręgosłup, odprężające całe ciało, a także wspierające prawidłowy obieg krwi w organizmie.

Doskonałym uzupełnieniem ćwiczeń dla kobiet w ciąży pozostają różnego typu zabiegi pielęgnacyjne. Naturalnie należy decydować się na te bezpieczne i nieinwazyjne, a w razie wątpliwości skonsultować swoje obiekcje z lekarzem. W większości przypadków nie ma przeciwwskazań dla masaży – szczególnie tych o korzystnym oddziaływaniu na obieg limfy i krwi w organizmie. Poprawa tego czynnika ma kluczowe znaczenie m.in. w leczeniu opuchlizny nóg. Coraz popularniejsze stają się również masaże kręgosłupa – tutaj jednak należy zachować szczególną ostrożność, wybierając np. masaż MA – URI, powstały z myślą o kobietach ciężarnych, poprawiający samopoczucie oraz bardzo delikatny.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

Pozostaw Odpowiedź

Your email address will not be published.