All for Joomla All for Webmasters

Chcesz wiedzieÄ? wszystko o otaczajÄ?cym CiÄ? Å?wiecie? To miejsce jest dla Ciebie! ILB â?? Internet, Ludzie, Biznes i wiele innych zagadnieÅ? w zasiÄ?gu Twojej rÄ?ki!

Czego nie należy jeść po treningu

1.96K 0
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Praca nad piękną sylwetką bywa pełna wyrzeczeń. Nie kończą się one bynajmniej na zaplanowaniu odpowiedniego rodzaju ćwiczeń oraz określenia ich intensywności. Nawet w przypadku siłowych programów, które pozwalają spalić znaczną ilość kalorii, warto zwracać uwagę na zawartość swojego talerza. Szczególnie w dniach, kiedy planujemy sesję na siłowni, klubie fitness czy też bardziej relaksująco – na basenie czy w terenie. To, czego nie należy jeść po treningu sprowadza się jednak nie tylko do niekorzystnego wpływu na sylwetkę, ale także na ogólny stan naszego organizmu. Listę sporządziliśmy dość kompleksowo – zachęcamy do zapoznania się z jej treścią.

  • Po intensywnym wysiłku fizycznym zdecydowanie warto odmówić sobie słodkich napojów (również tych rzekomo przeznaczonych dla sportowców). W większości zawierają one bardzo dużo cukru – teoretycznie pozwalają więc odzyskać utraconą energię, niemniej jednak organizm bardzo szybko rozpoczyna produkcję insuliny. Konsekwencją jest dużo mniejsze spalanie tkanki tłuszczowej;
  • Cukru nie powinno się również przyjmować w postaci słodyczy, takich jak cukierki, ciastka, batony czy czekolada. Nie dodają one energii w dłuższej perspektywie – co więcej mogą powodować zmęczenie. W drodze wyjątku można sięgnąć po gorzką czekoladę o wysokiej zawartości kakao, ale raczej w niewielkich ilościach;

Czego nie nalezy jesc po treningu

  • W diecie sportowca nie powinno być miejsca dla żywności wysokoprzetworzonej. Do grupy produktów, których nie należy jeść po treningu zaliczają się także fast foody wszelkiego typu. Oczywiście, jeśli już odczuwamy nieodpartą chęć na konsumpcję tego typu wysoko-węglowodanowych przekąsek (jak hamburgery czy frytki), można to zrobić. Najlepiej jednak przed treningiem – oczywiście nie bezpośrednio, lecz godzinę, bądź dwie przed planowanym wysiłkiem. Warto pamiętać, iż nadmiar tłuszczu spowalnia metabolizm, a sól zawarta w produktach tego typu może wypłukiwać z organizmu potas (jego poziom natomiast powinien być uzupełniany po ćwiczeniach);
  • Nie należy przesadzać także w drugą stronę. Zdecydowanie nie wystarczą same warzywa czy owoce, lekkostrawne jogurty czy chleb dietetyczny. Konieczne jest dostarczenie organizmowi odpowiedniej ilości białka – najbardziej wartościowe znajduje się w mięsie drobiowym czy jajkach. Warto sięgać także po ryby, szczególnie te bogate w kwasy omega3.
Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

Pozostaw Odpowiedź

Your email address will not be published.