All for Joomla All for Webmasters

Chcesz wiedzieÄ? wszystko o otaczajÄ?cym CiÄ? Å?wiecie? To miejsce jest dla Ciebie! ILB â?? Internet, Ludzie, Biznes i wiele innych zagadnieÅ? w zasiÄ?gu Twojej rÄ?ki!

Obniżenie odporności – główne przyczyny

780 0
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Podatność na rozmaite infekcje, czas rekonwalescencji po chorobie, a także funkcjonowanie organizmu w wymiarze fizycznym i psychicznym zależą od sprawności układu immunologicznego. Niestety, współcześnie obniżenie odporności jest problemem powszechnym. Sprawdź, jak wzmocnić naturalną barierę ochronną organizmu oraz jak zapobiegać popełnianiu podstawowych błędów rzutujących na jej sprawność.

Czynniki obniżające odporność można podzielić na biologiczne oraz środowiskowe. Nie na każdy z aspektów mamy wpływ, jednak o ile problem nie leży w genach czy w chorobie autoimmunologicznej, na którą już zapadliśmy warto zauważyć szkodliwość takich elementów, jak:

Dieta nie dostarczająca optymalnej ilości witamin i minerałów

Nieregularne, niepełnowartościowe posiłki pełne konserwantów, przetworzonych składników oraz tłuszczów trans z pewnością nie przybliżają nas do dobrej kondycji zdrowotnej. Warto przygotowywać potrawy w oparciu o naturalne składniki, unikając jednocześnie nadmiaru tłuszczów zwierzęcych, barwników czy środków konserwujących. Trzeba pamiętać o 5 porcjach owoców i warzyw dziennie – witaminy i minerały w nich zawarte skutecznie pobudzają pracę immunosystemu. Szczególnie istotne jest dostarczanie antyoksydantów (A, E, C), jak i witamin z grupy B, witaminy D, a także żelaza, potasu, magnezu, cynku, wapnia.

Stosowanie różnego rodzaju używek

Zarówno papierosy, jak i alkohol, a nawet kawa zaburzają wchłanianie mikroelementów przez organizm. Dodatkowo paląc doprowadzamy do namnażania się wolnych rodników, wpływających nie tylko na obniżenie odporności, ale też zwiększających ryzyko zachorowania na nowotwory. Podrażnienie śluzówek powstające w wyniku palenia, picia znacznych ilości kawy czy napojów wyskokowych sprawia, że drobnoustroje zyskują lepszy dostęp do organizmu

Zbyt częste używanie antybiotyków

Jak wiadomo antybiotykowa kuracja sprawdza się wszędzie tam, gdzie u podłoża choroby leżą bakterie, grzyby czy pierwotniaki. Nie zawsze jest to jednak jedyna droga leczenia.

Warto pamiętać, że tego typu leki negatywnie wpływają nie tylko na szkodliwe drobnoustroje, ale też zaburzają równowagę w naturalnej florze jelitowo – żołądkowej.

Dodatkowo zbyt często stosowany specyfik traci swoją skuteczność – bakterie uodparniają się na niego. Antybiotyki nie działają na wirusy – tymczasem często popełniany jest błąd stosowania tego typu specyfików bez porozumienia z lekarzem. Tymczasem tylko specjalistyczna konsultacja może pomóc w ustaleniu optymalnej dawki oraz rodzaju preparatu.

Niewystarczająco długi, lub kiepskiej jakości sen

Każdy z nas ma indywidualne potrzeby w tym zakresie – od 6 do 8 godzin to optymalna dawna nocnego wypoczynku, która pozwala odnawiać komórki odpornościowe. Jednakże trzeba też zadbać o jakość snu. Niedobory w tym aspekcie sprawiają, że łatwiej jest złapać infekcję.

Brak aktywności fizycznej i przewlekły stres

Aktywność fizyczna to obok optymalnej diety i okresowych badań jeden z filarów prawidłowej profilaktyki. Szczególnie istotne jest przebywanie na świeżym powietrzu. Dzięki codziennym zajęciom aktywizującym pracę układu ruchowego pobudzone zostają: proces termoregulacji, produkcja endorfin, aktywność limfocytów. Wystarczy intensywny trening, by skutecznie zredukować szkodliwy stres i napięcie. Presja w codziennym życiu jest nieodzownym atrybutem człowieka XXI wieku. Tymczasem negatywne emocje sprawiają, że trudniej budować naturalną barierę immunologiczną. W organizmie wytwarzane są wysokie ilości kortyzolu, maleje też ilość limfocytów.

obnizenie odpornosci

Zbytnia dbałość o sterylne warunki wychowania dziecka

Wbrew pozorom – małe dzieci mimo, iż nie wykształciły jeszcze w pełni bariery ochronnej, mogą mieć kontakt z bakteriami i nie wszystko musi być aseptyczne. Własna odporność rozwija się po około 12 miesiącach, jednak wcześniej niemowlaka chronią przeciwciała zawarte w mleku mamy. Oczywiście karmienie piersią nie zawsze jest możliwe, jednak pediatrzy zalecają, by robić to co najmniej do 6 miesiąca życia.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

Pozostaw Odpowiedź

Your email address will not be published.