All for Joomla All for Webmasters

Chcesz wiedzieÄ? wszystko o otaczajÄ?cym CiÄ? Å?wiecie? To miejsce jest dla Ciebie! ILB â?? Internet, Ludzie, Biznes i wiele innych zagadnieÅ? w zasiÄ?gu Twojej rÄ?ki!

Polski konsument na fali nowych trendów

869 0
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Polacy nie zmniejszają zainteresowania zakupami mobilnymi. Obecnie raczej poszukujemy konkurencyjnych i mobilnych sklepów, niż zmieniamy zwyczaje zakupowe – wynika z badań przygotowanych dla Izby Gospodarki Elektronicznej. Polski konsument coraz częściej decyduje się na korzystanie z rodzimych sklepów. Potwierdza to raport „E-commerce w Polsce 2016”, z którego wynika, że w zagranicznych sklepach internetowych zakupy robi 10 proc. ankietowanych internautów, a jeszcze w biegłym roku było to 14 proc.

Użytkownicy sieci coraz częściej korzystają z urządzeń mobilnych, w tym głównie ze smartfonów. Rok temu mobilnie kupowało 24 proc. internautów, w tym roku liczba ta wzrosła o 13 punktów procentowych. Najwięcej kupujących korzystających ze smartfonów jest w wieku od 25-34 lat, najmniej w wieku 55+. Co ciekawe, zakupy z użyciem smartfona zrobiło 35 proc. mieszkańców wsi – informuje Izba Gospodarki Elektornicznej.

Multiscreening dotyczy już 70 proc. internautów

8 na 10 konsumentów wyposażonych w więcej niż jedno urządzenie z dostępem do sieci, zaczynało zazwyczaj proces zakupowy od laptopa – tak było w zeszłym roku. W 2016 roku liczba ta spadła na rzecz smartfonów, których używa przy zakupach blisko 60 proc. ankietowanych. Klienci coraz częściej szukają w ten sposób inspiracji zakupowych, porównują ceny i oferty, następnie dokonują zakupu i sprawdzają status zamówienia, a także wyrażają opinię o transakcji. To tzw. multiscreening, zauważa specjalista ds. marketingu Jacek Kotarbiński. Ekspert przywołuje w tym zakresie raport mSkopper, z którego wynika, że multiscreening dotyczy już 70 proc. internautów.

Polacy już raczej nie rezygnują z płatności mobilnych – podkreśla Katarzyna Czuchaj-Łagód z Mobile Institute. Pomijanie tego kanału, generującego ruch w internecie jest ogromnym niedopatrzeniem – przypominają eksperci. Potwierdzeniem na to niech będzie fakt, że udziały odsłon mobilnych w statystykach oglądalności większości portali, z miesiąca na miesiąc rosną. Coraz więcej osób korzysta z wyszukiwarki internetowej na smartfonie. Strona internetowa marki powinna więc być przejrzysta i dostosowana do możliwości wyświetlania jej, a zwłaszcza dokonywania zakupów na smartfonie. Jeżeli marka ma swój e-sklep, powinien być on również dostępny dla klienta w formie aplikacji. Ważne jest, aby nie rezygnować z jednego i drugiego, bo wraz z rozwojem omnichannel, czyli stosowania różnych kanałów sprzedaży, rosną oczekiwania klientów dotyczące ich integracji, a szczególnie sposobu dokonywania płatności i odbioru towarów.

Polacy doceniają szybkie płatności

Jednym z czynników motywujących do robienia zakupów przez internet jest dostępność oferty przez całą dobę. Podobnie jest z mobilnymi płatnościami. Wśród europejskich liderów w zakresie takich rozwiązań wymieniana jest firma Dotpay, która stworzyła system płatności działający na rynku już od 2000 roku. Oferuje bezpieczne, wygodne i szybkie płatności on-line oraz dostęp do przelewów elektronicznych. Klientowi coraz częściej zależy bowiem na sfinalizowaniu opłaty w jak najmniejszej liczbie kroków. To sprawia, że skraca się czas oczekiwania na zamówienie. Chodzi także o to, by można było zapłacić za towar w każdych warunkach, na przykład bez dostępu do komputerów stacjonarnych.

W identyczny sposób działa system rozliczeń płatności po stronie sklepu – płatności mobilne Dotpay pozwalają obsłużyć panel administracyjny sprzedawcy z dowolnego urządzenia. To system skrojony na miarę nowoczesnego biznesu.

Płatności mobilne działają za pomocą aplikacji. Klient nie musi otwierać dodatkowej strony w przeglądarce internetowej, transakcji dokonuje nie opuszczając aplikacji zakupowej. To zmniejsza ryzyko zaniechania realizacji transakcji. Co więcej, internauci chętnie powracają do sprzedawcy, który proponuje nowoczesne rozwiązania pozwalające zaoszczędzić czas.

Dotpay oferuje ponadto program partnerski, który oparty jest o system linków. Linki są indywidualnie wygenerowane i zawierają kod identyfikacyjny. Jeśli klient kliknie w link i dokona rejestracji w serwisie Dotpay, prowizję od transakcji zyska uczestnik programu. Ich wysokość można śledzić na bieżąco w panelu partnera.

platnosci-mobilne-dotpay

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

Pozostaw Odpowiedź

Your email address will not be published.