O agencjach reklamowych słyszymy bardzo często, ale o domach mediowych zwykle wiemy niewiele. Czym dokładnie różnią się te dwa rodzaje firm?
Stworzenie kampanii reklamowej to skomplikowane przedsięwzięcie, które wymaga odpowiedniego przygotowania, a potem wdrożenia zaplanowanych działań. W ramach kampanii nie tylko projektuje się ją od A do Z, ale również prowadzi się czynności mające na celu dotarcie do potencjalnych klientów, także przez mass media.
To właśnie w tym zakresie swoje usługi oferują agencje reklamowe oraz domy mediowe. Co jednak dokładnie różni te dwie firmy?
Domy mediowe – wsparcie w zakupie mediów
W początkowej fazie rozwoju działań marketingowych nie istniały jeszcze domy mediowe. Firmy zajmujące się projektowaniem i prowadzeniem akcji nazywano po prostu agencjami reklamowymi. Swoim klientom oferowały one kompleksowe wsparcie, które dotyczyło także zakupu mediów w mediach masowych.
Dopiero z czasem z agencji reklamowych wyodrębniły się domy mediowe i w swojej działalności skupiły się właśnie na planowaniu i zakupu kampanii reklamowych w mass mediach – telewizji, radiu, prasie. W związku z tym agencje reklamowe nie zajmują się już najczęściej zakupem mediów, a także związanymi z tymi negocjacjami cen, ale korzystają wtedy ze wsparcia domów mediowych.
Kiedy możemy skorzystać z usług domów mediowych?
Zatem wtedy, gdy zależy nam na uzyskaniu przestrzeni antenowej czy miejsca w prasie do publikacji ogłoszenia, dom mediowy to dobry kierunek. Oczywiście, możemy także skorzystać ze wsparcia agencji reklamowej, która zaoferuje nam wtedy kompleksową obsługę obejmującą również współpracę z domami mediowymi.
Warto jednak zaznaczyć, że domy mediowe mogą oferować nie tylko usługi wskazane powyżej. Przykładowo dom mediowy Fabryka Marketingu zapewnia swoim klientom dostęp do usług marketingowych on-line w zakresie budowania marki w internecie. Obejmują one między innymi kampanie on-line takie jak SEO, SEM, social media marketing. Dom mediowy Fabryka Marketingu zapewnia przy tym kompleksową obsługę, która obejmuje analizę grupy docelowej, dobór najlepszych kanałów reklamowych i pomiary efektów.
Pozostaw Odpowiedź