All for Joomla All for Webmasters

PASSWORD RESET

Chcesz wiedzieÄ? wszystko o otaczajÄ?cym CiÄ? Å?wiecie? To miejsce jest dla Ciebie! ILB â?? Internet, Ludzie, Biznes i wiele innych zagadnieÅ? w zasiÄ?gu Twojej rÄ?ki!

Warzywa w diecie – niezbędne!

138 0
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Warzywa i owoce, zawierające szereg różnorodnych składników odżywczych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania oraz wzrostu i rozwoju, stanowią obecnie jeden z najważniejszych elementów aktualnej piramidy żywieniowej zarówno osób dorosłych jak i małych dzieci.

Drogocenne warzywa

Świeże, przygotowane w odpowiedni sposób warzywa dostarczają bowiem wielu drogocennych witamin, minerałów i mikroelementów, których ludzki organizm nie zawsze potrafi wytworzyć samodzielnie. Przede wszystkim wspomagają pracę układu odpornościowego, ograniczając ryzyko infekcji i stanów zapalnych, chronią przed nowotworami oraz zapobiegają groźnym chorobom cywilizacyjnym takim jak chociażby miażdżyca czy choroby układu krążenia. Warzywa są również cennym źródłem błonnika pokarmowego, regulującego pracę układu pokarmowego i trawiennego. Co więcej posiadają pozytywny wpływ na stan skóry, paznokci i włosów oraz wielu innych organów i narządów, a nawet samopoczucie ogólne. Świeże warzywa, ze względu na niską zawartość energetyczną, doskonale sprawdzają się jak podstawowy element diety odchudzającej, ponieważ nie tylko pozwalają pozbyć się zbędnych kilogramów, ale również umożliwiają uniknąć niedoborów pokarmowych czy anemii. Dorosły człowiek, zgodnie z zaleceniami dietetyków i specjalistów do spraw żywienia, dziennie powinien spożyć co najmniej 600 – 700 gram owoców i warzyw, co jednak dla większości zapracowanych i zabieganych osób często stanowi prawdziwe wyzwanie.

Skutki niedoboru warzyw w diecie

Brak warzyw lub ich ograniczona ilość w codziennej diecie negatywnie wpływa na funkcjonowanie całego ludzkiego organizmu. Przede wszystkim może mieć poważne konsekwencje dla zdrowia takie jak chociażby: znaczne osłabienie naturalnej odporności organizmu, infekcje i stany zapalne, zakwaszenie organizmu, zmęczenie, gorsze samopoczucie ogólne, apatia, znużenie, sucha i matowa skóra, problemy z koncentracją i wiele innych.

Jak spożywać warzywa?

Zgodnie z zasadami zdrowego odżywiania warzywa należy spożywać w formie surowej, najlepiej jako surówki lub sałatki, z niewielką ilością oleju roślinnego (oliwy z oliwek, oleju lnianego, dobrej jakości masła roślinnego), ułatwiającego przyswajanie przez organizm ludzki poszczególnych witamin. Stanowią doskonały dodatek do różnych gatunków mięsa, ryb, jogurtów, ryżu oraz makaronów, a także idealnie komponują z różnymi przyprawami i ziołami, dostarczając niezapomnianych wrażeń kulinarnych. Idealnym rozwiązaniem są również warzywa gotowane na parze bądź lekko duszone. Ogromny wybór warzyw na współczesnym rynku spożywczym daje nieograniczone wręcz możliwości przygotowania różnorodnych posiłków zarówno klasycznych jak i egzotycznych, pochodzących z najdalszych zakątków kuli ziemskiej.

Jak przyrządzać warzywa?

Niestety wciąż większość osób, przygotowując potrawy z warzywami w roli głównej, popełnia szereg podstawowych i zasadniczych błędów. Przede wszystkim należy unikać gotowania świeżych warzyw w zbyt dużej ilości wody i soli, które niszczą nie tylko cenne składniki odżywcze, ale również zabijają ich naturalny, oryginalny smak. Warto więc zainwestować w wysokiej jakości nowoczesne, innowacyjne naczynia wykonane z trwałych materiałów (np. marki Philipiak), umożliwiające przygotowywanie posiłków bez użycia wody, soli, a nawet tłuszczu. Idealnym, zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem jest gotowanie warzyw na parze w specjalnych garnkach, które w znaczący sposób ogranicza stratę witamin i składników mineralnych, skraca czas ich przyrządzania oraz zachowuje niepowtarzalny smak.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

Pozostaw Odpowiedź

Your email address will not be published.