All for Joomla All for Webmasters

Chcesz wiedzieÄ? wszystko o otaczajÄ?cym CiÄ? Å?wiecie? To miejsce jest dla Ciebie! ILB â?? Internet, Ludzie, Biznes i wiele innych zagadnieÅ? w zasiÄ?gu Twojej rÄ?ki!

Jak ważna dla organizmu jest witamina F

982 0
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Zapotrzebowanie ludzkiego organizmu na rozmaite mikro- i makroelementy od dawna jest źródłem troski dietetyków, jak i lekarzy. Wiadomo, iż produkty żywnościowe mogą mieć nie tylko charakter odżywczy, lecz spełniać także inne zadania. Zbilansowana dieta stanowi uzupełnienie zarówno skutecznych działań profilaktycznych, jak i pomoc w terapii. Jednym z mikroelementów, o których raczej rzadko słyszy się na co dzień pozostaje witamina F. A szkoda, bo to niezwykle istotny składnik. Czym jest? Poniżej wyjaśnienie zagadki.

Witamina F to inna nazwa zespołu nienasyconych kwasów tłuszczowych. W jej skład wchodzą kwasy: arachidowy, linolenowy oraz linolowy. To niezwykle istotne elementy, ponieważ stanowią budulec błon komórkowych. Witamina F pełni w organizmie szereg niezwykle ważnych funkcji – zarówno w wymiarze zdrowotnym, jak i… upiększającym.

Przede wszystkim jest to mikroelement, który pozwala na utrzymanie skóry w optymalnej kondycji. Dodatkowo witamina F odpowiada za wzmacnianie systemu immunologicznego oraz przeciwdziałanie infekcjom – bardzo różnego rodzaju. Na liście chorób, którym przeciwdziałać może odpowiednia zawartość witaminy F w organizmie znajdują się m.in. stany zapalne żołądka, oczu, uszu, gardła, jelit, wątroby oraz innych organów.

Dzięki jej zawartości w jadłospisie możliwe jest też usprawnienie działania kuracji odchudzającej. Witamina F wspomaga produkcję żółci, ale też chroni wątrobę oraz nerki przez rozwojem stłuszczenia czy marskości. Prócz tego wspiera metabolizm w tkankach, zapobiega zaparciom i generalnie przyczynia się do obniżenia masy ciała. To nie witamina fkoniec dobroczynnych właściwości kwasów tłuszczowych – ich dodatek do diety pomaga znacząco usprawnić przebieg terapii w przypadku trądziku. Przyspiesza gojenie się ran (również tych mających inną niż trądzik etiologię). Witaminę F zaleca się  jako element profilaktyki w przypadku zagrożenia udarem mózgu, miażdżycą, chorobami serca czy zwyrodnieniami naczyń krwionośnych. Podnosi ona odporność na różnego rodzaju zakażenia, a także odpowiada za obniżanie poziomu tzw. złego cholesterolu w surowicy krwi. Warto przyjmować witaminę F wraz z kwasem askorbinowych (witaminą C) oraz rutyną – wtedy bowiem jej wzmacniające śródbłonek działanie ulega zwiększeniu.

Gdzie znaleźć witaminę F? Podstawowym źródłem pozostają oleje roślinne, ale także orzechy, kiełki pszenicy, pestki słonecznika i dyni, soja, awokado, czy ryby morskie bogate również w kwasy omega- 3. Korzystną informację stanowi fakt, iż praktycznie nie może zajść sytuacja, w której dojdzie do przedawkowania. Z kolei do objawów niedoboru zalicza się m.in. objawy skórne (łuszczenie się, zaczerwienienia, łojotok, pękanie kącików ust etc.), stany zapalne w obrębie oczu, nosa, wypadanie włosów, łamliwość paznokci a także inne problemy natury dermatologicznej. Jeżeli jesteśmy na diecie niskotłuszczowej ratunek mogą stanowić preparaty gwarantujące suplementację witaminy F.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

Pozostaw Odpowiedź

Your email address will not be published.