All for Joomla All for Webmasters

Chcesz wiedzieÄ? wszystko o otaczajÄ?cym CiÄ? Å?wiecie? To miejsce jest dla Ciebie! ILB â?? Internet, Ludzie, Biznes i wiele innych zagadnieÅ? w zasiÄ?gu Twojej rÄ?ki!

Zdrowe przekąski dla dzieci

1.28K 0
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Maluchy potrafią być bardzo wybredne w kwestii jedzenia. Nie należy w nie jednak pod żadnym pozorem wmuszać posiłków – może to powodować późniejsze problemy związane z różnymi zaburzeniami – głównie psychicznymi – oraz prowadzić do nieprawidłowych nawyków żywieniowych.

Jesteś rodzicem małego niejadka? Zastanów się w takim razie nad tym, jak wprowadzić zdrowe przekąski dla dzieci do codziennego menu. Pozwolą one zapewnić malcowi niezbędną dawkę składników odżywczych, a wygodna forma sprawi, że nie będzie kłopotów z „karmieniem”. Nauka poprzez zabawę ma różne formy!

  • Zdrowe przekąski dla dzieci przede wszystkim powinny być przyrządzane z naturalnych składników. Dzięki kreatywnym pomysłom łatwiej jest namówić malucha na zjedzenie warzyw czy owoców – niezbędnych do zapewnienia codziennej dawki witamin i minerałów. Kluczem do sukcesu jest również prostota.
  • Mali smakosze z pewnością bardziej od wyszukanego przepisu na „specjalny” sos czy kremową zupę docenią wesołe postacie ułożone z owoców, kolorowe sałatki czy naturalny jogurt z kolorowymi bakaliami i posypką z czekolady (najlepiej gorzkiej, bo ma najwięcej wartościowych składników i dużo mniejszą zawartość cukru).
  • Warzywa pokrojone w słupki – kawałki marchewki (obfitującej w beta-karoten), kalarepy, blanszowany brokuł, rzodkiewek czy ogórków (ważne, by nie podawać ich w towarzystwie pomidora) – dobrze jest podawać w towarzystwie dipu. Łatwo go przygotować z twarożku czy jogurtu greckiego połączonego z chrzanem bądź ziołami.
  • Nieocenionym dodatkiem do posiłków może się też okazać keczup. W sklepach nie brakuje wersjizdrowe przekaski dla dzieci pozbawionych konserwantów. Kupując produkty dla dziecka warto szczególnie dokładnie czytać ich skład – w ten sposób można mieć pewność, że podajemy maluchowi wartościowe składniki.
  • Słodycze dobrze jest przygotowywać samodzielnie. Jeśli nasz niejadek uwielbia słodki smak można na przykład przygotować wegańską galaretkę słodzoną fruktozą, krem jogurtowy z owocami i orzechami (tutaj należy pamiętać, że np. 1 migdał ma aż 7 kcal – stąd warto ograniczyć ilość). Z kupnych produktów można wybrać gorzką czekoladę, sorbety owocowe czy prażoną pszenicę z miodem (ponownie – trzeba sprawdzić skład, by upewnić się, że nie zawiera szkodliwych elementów).
  • W diecie dziecka nie może brakować nabiału. Poza wspomnianym jogurtem naturalnym (można go dosłodzić miodem) zalecamy także zaopatrzenie się w serki wiejskie (na rynku dostępne są warianty o obniżonej zawartości tłuszczu a także serki z dodatkowym musem owocowym), maślanki, serki homogenizowane czy kefiry. Każdy taki nabiałowy produkt można wzbogacić o owoce, bakalie czy wiórki kokosowe. Jeśli maluch woli wersję wytrawną – rozwiązaniem będzie szczypiorek, posiekane rzodkiewki czy natka pietruszki.
Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

Pozostaw Odpowiedź

Your email address will not be published.